esmaspäev, 7. oktoober 2013

Ajalooõpetaja Indrek Jalas paljastab: kantrit ma kuulata ei suuda; ma tahaksin töötada kokana

Õpetajate päeva puhul otsustasime teha lühikese intervjuu meie kooli ajalooõpetaja Indrek Jalasega. Lisaks intervjuule panime Indrek Jalase ja teda asendava abiturendi proovile, küsides mitmeid erinevaid küsimusi ajaloo kohta. Intervjuu käigus saime kinnitust, et Indrek Jalase näol on tegemist tõesti ühe kõige huvitavama õpetajaga Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis.

Kui te ei töötaks ajalooõpetajana, siis kellena te teeniksite leiba ja miks? 

Mulle väga meeldib süüa teha, tegelikult ma väga tahaksin töötada näiteks kokana. Oma restoran võiks ka olla või baar.

Millist muusikat teie kuulate ning, kes on teie lemmikartistid ja mis on lemmikžanrid? 

Ma kuulan väga palju muusikat ja kuna ma kuulan iga päev nii palju uut muusikat ja ka vana muusikat, siis ma ei saa selle suure massi seest välja tuua, kes minu tõeline lemmik on. Aga ma võin sulle öelda, mida ma ei kuula. Kindlasti on välistatud kantri! Ülejäänud muusika läheb, kui ta on meeldiv, aga kantri on selline, et ma ei suuda. Minu meelest kantri on saatanast, ma ei taha kellelegi liiga teha, kuid see on minu arvamus. Lemmikžanre mul ei ole. Ma ei saa aru nendest inimestest, kes ütlevad, et mulle meeldib raske muusika, minu lemmikbänd on Metallica ning siis kuulavad hommikust õhtuni seda ühte artisti. Muusikat on maailmas nii palju ning ei saa olla nii kitsastes raamides ja seetõttu mul pole kindlat žanri ega artisti.

Kas teil on mõni huvitav hobi? Milline? 

Ütleme nii, et ma vaatan, ja ka tegelen. Ma olen oma elus mänginud väga palju jalgpalli ja korvpalli. Jalgpalliga ma enam ei tegele, vaid pigem vaatan mänge. Minu kõige südamelähedasem sport on jalgrattasport. Kui mul Juulis on telefon välja lülitatud, siis see tähendab, et ma vaatan Tour de France'i.

Mis oleks teie kõige suurem unistus või nähtus tulevikust? 

Ma ei tea...unistus oleks võimalikult palju maailmas ringi käia. Ma räägin küll erinevate maailma regioonide ja kultuuride ajaloost, aga ma ei ole kunagi Aasias käinud. Tahaks käia Indias, Indo-Hiinas, Laos, Vietnamis, Kambodžas või ühesõnaga üldiselt tahaks teha pikema tuuri Aasias. Sooviks veel käia ka Kesk- ja Lõuna-Ameerikas.

Mis on kõige naljakam juhtum või äpardus, mis on teiega Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis juhtunud? 

Meenub üks seik ajast veel, millal olin just siia kooli õpetajaks tulnud. Nimelt, kui ma tundi läksin, siis üks 8. klassi kutt oli omale preservatiivi (kondoomi) pähe tõmmanud, mitte nagu mütsiks, vaid üle nina. Ise istus seal hingeldades. Ma mõtlesin, et las ta istub seal, aga kaua ta istuda ei saanud, õhk sai otsa.

Jalase asendaja õpetaja mõõtu veel välja ei andnud

Mosleminaine
Indrek Jalase asendaja 12.b klassi õpilane Raul [Foto: Getrin Kampus]

Intervjuu järel kontrollisime õpetaja Jalase ning teda asendava 12. klassi õpilase Rauli teadmisi ühes väikeses, kuid keerulises ajalooviktoriinis.

Kes oli Liivimaa vallutamise ja ristiusustamise peaorganisaator Muistse vabadusvõitluse ajal? 

Indrek Jalas - vastas õigesti
Raul - ei vastanud õigesti

Liivi sõja aeg, osapooled ja tulemus? 

Indrek Jalas - vastas õigesti
Raul - vastas osaliselt õigesti

Kes olid Eesti Päästekomitee liikmed?

Indrek Jalas - vastas õigesti
Raul - ei vastanud õigesti

Mis olid Esimese Maailmasõja kaks kõige ohvriterikkamat lahingut? 

Indrek Jalas - vastas õigesti
Raul - ei vastanud õigesti

Mis lahing otsustas Teises Maailmasõjas Natsi-Saksamaa saatuse idarindel? 

Indrek Jalas - vastas õigesti
Raul - ei vastanud õigesti

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar