kolmapäev, 15. jaanuar 2014

Eesti Ekspressi ajakirjaniku Madis Jürgeni tähtsaim lugu

Madis Jürgeni meelest ei tohiks ajakirjanik tööst väsinuna teha seda ülejala [KennetS]
Kolmapäeval (15. jaanuaril) külastas meie kooli tuntud Eesti Ekspressi ajakirjanik Madis Jürgen, kes rääkis gümnaasiumi õpilastele  ajakirjandusse  jõudmisest ja oma karjääri jooksul tehtud põnevatest lugudest. Kooliblogi tegi Jürgeniga ka lühikese intervjuu.

 1. Miks valisite just ajakirjaniku töö?
Ma sattusin keskkoolis ühte kampa, kes käis vanalinnas igasugu restaureerimistöid tegemas ja seda vedas Eesti Televisioonis töötanud režissöör Tiina Mägi. Tema organiseeris meile ajakirjandusringi telemajas ja me tegime seal oma ajalehte. Seltskonnas olid seal ajakirjanikud ümberringi, ka osad kuulsad näod.  See mõjutab palju noort inimest. Sellepärast just valisingi selle töö.

2. Mida soovitaksite noortele, kellel on soov saada ajakirjanikuks?
Algselt tuleks teha ka midagi kooli ajalehes. Kui minna ajakirjandust õppima Tartusse, siis peab olema sisseastumisel midagi ette näidata. Tuleks lugeda palju ajakirjandust ja raamatuid, et tekiks stiilitunne.

3. Milline on teie arvates hea ajakirjanik?
Hea ajakirjanik on see, kellele see amet sobib ja meeldib ning kes teeb seda hingega. Ja kui ta ära väsib ning enam ei jõua, et ta ei teeks seda nö ülejala.

4. Mis on kõige huvitavam lugu, mille olete kirjutanud?
Seda ma ei oskagi öelda. Kõige rohkem vastukaja on saanud lugu, mille ma kirjutasin 1989. aastal. Tegin intervjuu ühe poisiga, kes teenis Vene sõjaväes ning keda oli seal korduvalt vägistatud. Tema elu oli seal hästi karm ja ta tuli puhkusele. Tegin temaga intervjuu ning see sai tohutu vastukaja. Emad hakkasid organiseeruma ja oma poegi Vene sõjaväest ära päästma. Tänapäeval ei kujutakski ette, et üks lugu võiks nii palju vastukaja saada.

5. Milline on teie lemmik ajakirjandusžanr?
Mulle meeldib kõige rohkem kirjutada portreelugusid ja reportaaže. Ma ei pea ennast infoajakirjanikuks. Mulle meeldib töötada tekstiga. Minu arvates on reportaaž novelli väikevend. Ajakirjandus peab olema huvitav ja seda peab olema hea lugeda. See ei tohi olla igav. Need on väärtused, mis mulle isiklikult ajakirjanduse juures meeldivad.

6. Mis on teie töö juures kõige huvitavam?
See töö on mitmekesine. Tore on see, et kui sa oled kirjutanud tõsisel teemal, siis võib tänu sinu tööle midagi paremaks muutuda.

Madis  Jürgeni sõnul on ajakirjanikutöö juures huvitavaim, et see on mitmekesine [KennetS]

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar